HTML

Sótlan szórakozás

Értelmetlen betűtenger, és még az is viharban.

Friss topikok

  • Javier Lamon: Nagyon szépen fogalmaztál, mindenben egyetértek. A birka nép azt szereti, amit a tévé megmond neki. (2014.04.17. 07:59) Rúzsa Magdi

Linkblog

Csillagok között

2014.12.08. 13:20 Nino

Előre szólok, hogy sok elütés lesz, bocsika. 

Azt nem mondom, hogy nagyon vártam Cristopher Nolan új filmjét, mert valahogy éreztem, hogy nehéz tovább tágítania univerzuma határait. Számomra a Memento-val kezdődött ez az utazás, de már az Eredetnél is lehetett érezni, hogy a rendező egyre több rétegben gondolkodik. Most újabb dimenziókkal próbálkozott, és bár minden elismerésem, úgy gondolom, kezd ez egy kicsit sok lenni.

Az Interstellar klasszikus értelemben vett tudományos-fantasztikus film, és itt most nagy hangsúly van a sci-n, kevesebb a fi-n. Úgy olvastam, az alaptézis ( elméletileg ) valós, ez rajtam nem segít sokat, mert felőlem lehet valóság a fekete lyuk meg az ötödik dimenzió, felfogni nem igazán tudom. Ettől függetlenül ez még lehetne egy műremek, és nyilván minden rendező számára igaz, hogy akárhány új filmje van, úgy vág bele, mintha az lenne élete főműve. Ismerve Nolanék alaposságát, valószínűleg esetükben is így van ez. 

A jó mozi is olyan, mint a háború, nem árt, ha sok pénz van hozzá - ez szemmel látható ezen a produkción. Parádés, trendi a szereposztás, Matthew McConaughey, Anne Hathaway és Matt Damon és Michael Caine - egy sor Oscar díjas, de még egy kisebb szerepre is jutott egy. ( Ellen Burstyn ) Hiába azonban a csillagok egész sora, ezúttal igazán erős alakítás nélkül maradtunk. Mindenki hozta a szokásos színvonalát, nekem semmi extra nem jutott.

A látvány egy ilyen filmnél talán a legnagyobb elvárás - ennek maradéktanul eleget is tesz a produkció. Nehéz róla beszélni, inkább látni kell, nagy képernyőn, moziban, igazán fantasztikus élmény. Külön gratula a hangoknak, ezt már szintén megszokhattuk Nolan filmjeiben - a kettő együtt működik igazán jól.

Ami a forgatókönyvet illeti, számomra semmi extra nincs benne. Nolanék egy nagyon erős alapvetésre helyezték a hangsúlyt, tényleg roppant körültekintően felkészültek a témából, de nekem egyszerűen elmaradtak a nagyszerű pillanatok. Talán a dokkolás kivételével, ami tényleg nagyszerűen sikerült, nem volt meg a "váú!" érzés. Így aztán a sztori kiszámítható volt és közhelyes, nekem sokkal jobban tetszett mindez az Eredetben, nem is beszélve a Sötét lovagról.

Na, és akkor a zene, amire én annyira gerjedek. Hans Zimmer a második kedvenc zeneszerzőm, na, tőle sokat vártam. Sajnos egyértelműen csalódás nekem a zene, ezúttal a mester jóval kevesebbet adott, mint amire képes. Értem én a lényegét a muzsikának, a morze szerű ritmust, az űr csendjét tényleg baromi nehéz zenével leírni, de a visszafogottság mögött nekem hiányzott a dallam, ez bizony kevés. Szerencsére van jó sok másik zene tőle, ami kárpótol.

Összességében az Interstellar nem rossz film, sőt korszakalkotó alkotás - de nem véletlenül áll az Eredet mögött az imdb listáján. ( És szerintem még hátrébb is csúszik. ) A Memento-val kezdődő Nolan őrület persze tovább tart, nálam is - de a Sötét lovag súlyos tökéletességét a rendezőnek nehéz lesz überelnie. Az a filozófia, az a csavaros, zseniális forgatókönyv, az a kiváló muzsika, az a felejthetetlen színészi alakítás ( ti. Heath Ledger ) - nálam még mindig a csúcs, ha Cristopher Nolan filmjeit vesszük.

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nino.blog.hu/api/trackback/id/tr996967065

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása